Dato: 2013-04-08 19:00
Sted: Stubhuset
Fremmødte: 18
1. Valg af dirigent
Formand Ole Corneliussen bød velkommen til den ordinære generalforsamling, og foreslog Peer Lindof som dirigent.
Peer Lindof (10) blev valgt som dirigent, og konstaterede at generalforsamlingen var lovlig varslet, idet indkaldelsen var udsendt mindst 14 dage før afholdelse af generalforsamlingen.
2. Bestyrelsens beretning om det forløbne år.
På Bestyrelsens vegne bød formand Ole Corneliussen (20) de 18 fremmødte grundejere velkommen til årets generalforsamling.
På sidste generalforsamling den 11. april 2012 blev følgende valgt til bestyrelsen i grundejerforeningen:
Ole Corneliussen |
Nr. 20 |
Formand |
Odin Sletten |
Nr. 1 |
Næstformand |
Lasse Sloth Andersen |
Nr. 11 |
Kasserer |
Bolette Toft |
Nr. 22 |
Sekretær |
Jette Moes |
Nr. 20 |
Bestyrelsesmedlem |
Søren Nauta |
Nr. 31 |
Bestyrelsesmedlem |
Kristoffer Bohmann |
Nr. 12 |
Suppleant |
Der har været afholdt 3 møder i bestyrelsen: (3. september 2012, 17. december 2012 og 16. februar 2013).
Hjemmeside
Gennemgang af: www.vedbjerget.dk ved Kristoffer Bohmann. Herunder hvordan man administrerer hjemmesiden og om Groupcare.
Link til præsentation: www.styrhjemmesiden.dk/media/slides/www.VedBjerget.dk.pdf
Det er muligt at tilmelde sig Groupcare via hjemmesiden, hvilket betyder, at det er let at kommunikere via e-mail med alle beboere Ved Bjerget. Det kan være informationer om efterlyste ting og sager, informationer om indbrud og tyveri eller andre nyttige informationer. En god og let måde at orientere sine naboer på via denne informations kanal, hvor de synes det er relevant.
”Projekt nabohjælp”
Rebild Kommune inviterede i januar repræsentanter for grundejerforeninger i Rebild til informations møde omkring ”Projekt Nabohjælp”. Bestyrelsen deltog med 2 repræsentanter.
Søren Nauta gav en visuel orientering om ”Projekt Nabohjælp”.
Vi etablerer "Projekt Nabohjælp" som et tilbud for grundejere Ved Bjerget.
”Projekt Nabohjælp” er en hjælp til at organisere kontakt mellem naboer via SMS, således at man kan hjælpe hinanden med at holde øje med huset, når man ikke er hjemme.Det er således et krav, at man har en mobiltelefon.
Alle, med en computer kan selv gå ind på www.nabohjælp.dk og lade sig registrere sig som nabohjælper.
Der er en række værktøjer til både at hjælpe sine naboer, og selv at spørge om "hus-sittere". Man kan også melde om mistænkelig adfærd i området, så alle andre i området advares, hvis der ”lusker” nogen rundt.
Her er også en anbefaling af hvilke mærker, der anbefales til postkasser og vinduer, og hvordan man bestiller dem.
Grundejerforeningen vil snart få opsat et NABOHJÆLP-skilt ved indfaldsvejen til Ved Bjerget. (pris 700 kr.)
Sankt Hans Fest
Sankt Hans fest holdes fortsat hvert år. I 2013 er det 1. stikvej til højre, der skal arrangere (budget 2.000 kr.)
Gadefest
Gadefesten arrangeres af 3. stikvej til højre (budget 6.000 kr.)
Fællesareal
Bestyrelsen har fået en henvendelse fra Grundejerforeningen Ved Søerne vedr. beplantning i skel - læbæltet. De har et ønske om, at nogle af de store træer fældes, idet de skygger meget for lysindfaldet til området. Grundejerforeningen Ved Bjerget har indvilget i, at en del af de store træer bliver fældet. Denne opgave har vi valgt, at påtage os som Grundejerforening.
Der er indgået en aftale om, at Grundejerforeningen Ved Søerne betaler en vis genplantning af et lavt bælte af bunddække ”levende hegn” efter aftale med vores Grundejerforening. Det er aftalt at der plantes Rododendron.
Grundejerforeningen har fået 5.000 kr. af Rebild Kommune til genbeplantning. Ved Søernes Grundejerforening betaler ligeledes 5.000 kr. til genbeplantning. Derudover betaler de for at få stillet udstyr til rådighed, som kan lave grenene til flis.
Generalforsamlingen godkendte beretningen.
3. Aflæggelse af regnskab
Kasserer Lasse Sloth Andersen (11) fremlagde årsregnskabet og præsenterede et overskud. Der var 18.076 kr. til overførsel til regnskabsår 2013.
Regnskabet 2012 blev godkendt uden bemærkninger.
4. Indkomne forslag
Der var ingen indkomne forslag.
5. Fremlæggelse af budget og fastlæggelse af budget
Kasserer Lasse Sloth Andersen (11) fremlagde budgettet for 2013.
Budgetforslag 2013 stort set uændret i forhold til sidste år.
Budgettet baserer sig på 400 kr. pr. grundejer. Kontingentet for 2013 er uændret 400 kr. pr. grundejer. Alle betaler samme kontingent – også bestyrelsesmedlemmer.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer
Lasse Sloth Andersen (nr.11), Ole Corneliussen (nr. 20) og Bolette Toft (22) er på valg og er villig til genvalg.
Bestyrelsen for 2013 – 2014 ser ud som følger:
Ole Corneliussen |
Nr. 20 |
Bestyrelsesmedlem – genvalgt |
Odin Sletten |
Nr. 1 |
Bestyrelsesmedlem |
Lasse Sloth Andersen |
Nr. 11 |
Bestyrelsesmedlem – genvalgt |
Bolette Toft |
Nr. 22 |
Bestyrelsesmedlem - genvalgt |
Jette Moes |
Nr. 20 |
Bestyrelsesmedlem |
Søren Nauta |
Nr. 31 |
Bestyrelsesmedlem |
Kristoffer Bohmann |
Nr. 12 |
Suppleant |
Ulrick Brams |
Nr. 9 |
Suppleant - nyvalgt |
Bestyrelsen konstituerer sig på førstkommende bestyrelsesmøde
7. Valg af revisor og revisorsuppleant
Følgende valgtes som revisor og revisorsuppleant:
Lone Trangbæk |
Nr. 17 |
Revisor |
Ulla B. Andersen |
Nr. 6 |
Revisor Suppleant |
8. Nedsættelse af udvalg
Webudvalget fortsætter og er repræsenteret af Søren Nauta (nr.31); Kristoffer Bohmann (nr.12) og Bolette Toft (nr. 22)
9. Evt.
Forslag:
Der var i al almindelighed enighed om forslagene.
Praktiske informationer:
Der var ingen eventuelle spørgsmål fra bestyrelse eller grundejere.
Bestyrelsen takkede alle fremmødte for en konstruktiv og som sædvanlig hyggelig generalforsamling.
Se også:
Powerpoint-præsentation af hjemmesiden som Kristoffer Bohmann viste på generalforsamlingen d. 8. april.
http://www.styrhjemmesiden.dk/media/slides/www.VedBjerget.dk.pdf